HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Indafotó képek

Just Job

2010.02.09. 13:48 urszuszka

Előszó az időjárásról: finoman szólva változatos. Ma reggel 8 és 10 óra között a jégesőtől a záporon át a szikrázó napsütésig minden volt. Komolyan. Minden esetre a napsütés vált végül meghatározóvá, így ezt újfent jó jelnek tudtam be. Egyébként szerintem azért beszélnek az angolok ennyit az időjárásról, mert ez legalább változatos.

Well. Mi a helyzet munka fronton. Ha jól számolok lassan 3 hete vagyok itt Stocktonban, és meglehetősen sokat tettem ezidő alatt azért, hogy ne a fenekemet növesszem az IKEA kanapén, de még mindig nincs meg az igazi.

Ma ellátogattam a korábban emlegetett Just Job nevű rendezvényre a könyvtárba. Készültem rá, elvittem az összes ajánlásomat, stb... Nem csíptem ki magam nagyon, maradtam a blúz-pulcsi-farmer-kis smink kombónál ami - mint utólag kiderült - így is soknak bizonyult. A felhívás szerint segítenek állást keresni, CV-t írni, interjúzni és állásajánlatok is lesznek. Meglepő módon csupa tréningruhás suhanc külsejű srác jelent meg, sok beszélgetést kihallgattam, főleg tizenévesek (itt 16 éves korukban zárják másodfokú tanulmányaikat a diákok, ha jól olvastam) próbáltak itt megoldást találni maguknak unalmas napjaikra, bár ők a rendevény időtartama alatt inkább a büféasztalt látogatták:). Szóval nem volt túl nagy ez a rendevény,eleve másfél órásra volt hirdetve, nem is számítottam másra. Különböző asztalkáknál standoltak az egyes cégek: volt itt JobCenter Plus, de hozzájuk nem mentem oda, mert heti rendszerességgel látogatom az irodájukat, ahol amúgy is nagyon segítőkészek. Volt egy tréninges cég, nem egészen értettem hogyan is működnek, de előjegyeztek egy konzultációs időpontot nekem 17-ére, így majd kiderül. Rengeteg tanfolyamuk volt meghirdetve elég olcsón vagy ingyen a kertészkedéstől a fotózásig, nyelvtanulástól mindenféléig, tényleg, fel se lehetne sorolni. Volt teaching assistant képzés is, ez lehetne egy alternatíva számomra azt hiszem. Aztán a Stockton Borough Council is képviseltette magát, aminek külön öröltem, mivel náluk is heti rendszerességgel jelentkezek állásokra, de nem válaszolnak túl lelkesen. Megmutogatták, hogy milyen jelentkezési lapot kell kitölteni - csak tizenötöt csináltam eddig - meg hogy milyen követelményeknek kell megfelelni. Lelkesen bólogattam, és meg is mutattam Pamelának az állásajánlatok sorában, hogy mi az, amire jelentkeztem tegnap. Sajnos sok okosat nem tudott hozzátenni, várni kell, aztán megadta a telfefonszámát, hogy hívjam fel, ha kérdésem van és megpróbálnak találni nekem valami állást. Hát ennyi. Voltam egy másik asztalkánál is, de ott nem jártam túl nagy sikerrel, mivel közölték, hogy az ő projektjük angoloknak van (hozzá teszem ez a magartás számomra elég fura, főleg mert annyira odafigyelnek a diverzifikációra meg hogy nehogy valaki diszkriminatívnak tekintse őket, hogy ilyen beszólásra nem számítottam, de ez van). Well, hát erről ennyit. Hozzátenném még, hogy akármennyire is kisméretű rendezvény is volt ez, figyelemre méltó, hogy egyáltalán rendeznek ilyet, és meglehetősen színvonalas körülmények között.

Ezen kívül még mesélni akartam a volunteer munkámról is. Ugyanis mint legutóbb említettem, jelentkeztem önkéntesnek egy úgynevezett charity shopba, hogy ne otthon láblógassak az említett kanapén, hanem kicsit segítsek másokon, társaságba legyek, angolokkal legyek és referenciát szerezzek. Ez egyébként elég kellemes kis munka, meglehetősen élvezetes, a társaságról nem is beszélve. Szóval heti két-három alkalommal megyek besegíteni 4 órás időtartamokra a Scope-ba, ami itt egy divatos charity shop, azaz bevételét jótékonysági célokra fordítja, az árut pedig az adakozók viszik a boltba. Szóval én itt kirakatot rendezek, segítek a vevőknek, árukat veszek át meg válogatok meg rendezgetek meg cimkézek. Teljesen más ez most nekem, mint otthon, de nem is vagyok olyan hullafáradt/idegbeteg mint két hónappal ezelőtt :) A társaság nagyon kellemes, a többi volunteer mind élvezi, hogy külföldi is van az üzletben. A két kedvencem Joan és March, akik egyenként kb 70 évesek, velük nagyon jóka lehet trécselni, türelmesek, ha valamit nem értek és nagyon szeretik hallgatni, hogy miket főzök még a gulyáson kívül. Szóval ők nagyon cukik, amolyan ingyen angolórának fogom fel :)

Ezen kívül meg hát az összes menő állásportálon regisztrálva vagyok, csini profilom van, napi rendszerességgel nézegetem, és jelentkezgetek, de eddig sajnos nem sok eredménye van. Aztán az utcákat is céltudatosan kémlelem, hátha látok valami jó kis hirdetést. Láttam is, de erről majd legközelebb. Ja és hát jelentkeztem NI Number regisztrációra, remélem hamarosan ezen is túlleszek.

Továbbra is mindenki szorítson egy jó kis állásért!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr851742635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonkatekercs 2010.02.10. 10:16:12

Kedves Urszuszka!

kívánunk sok szerencsét a munkakereséshez, illetve a találáshoz! Malmi apó meg talicskázza haza a fontsterlingeket, nagyon helyes... Csak az a baj, hogy nem nagyon tudunk Titeket meglátogatni, hogy megnézzük Angliának azt a csücskét...
puszi: P

Raku 2010.02.17. 19:51:03

Természetesen szurkolok, hogy kifogj valami zsírosat, és kitarthasd a pasidat, hogy ne kelljen a csajokkal teli fertő patikába járni nap, mint nap. ;)

Amúgy ezekről az álláskeresős posztokról mindig az Alul semmi álláskeresője jut eszembe, ahova többnyire csak melegedni meg kártyázni jártak a film szereplői. Remélem, az ottani valóság nem ez. ;)
süti beállítások módosítása