HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Indafotó képek

Her Majesty's Pharmacist

2010.02.22. 12:00 malgabo

Szóljanak a fanfárok, megérkezett Őfelsége Őkirályi Őgyógyszerészsége!

Történt ugyanis, hogy igen kiválóra írtam azt a tesztet, ami ahhoz kellett, hogy teljes jogúan dolgozzak itt. A kamarai engedélyem már ugye régóta megvan, a Boots azonban (joggal) megkövetelte, hogy vizsgázzak a helyi ismeretekből. Nem volt nehéz amúgy, a fele rám ragadt a napi munka során, a másik felét hozzáolvastam, de a vizsgán a három alapkönyvet (British National Formulary, Drug Tariff, Medicines Ethics and Practice) szabadon használhattam, nyilván ha először láttam volna őket, nem lett volna elég a másfél óra. A harmadik fele számításokból állt, abban nem vétettem hibát, ebben nagy szerepe volt az otthoni magisztrális gyógyszerkészítési tapasztalatnak, de itt sem kell semmi borzasztóra gondolni, kb. összeöntünk 10 g 20%-os meg 20 g 10%- os oldatot, mennyi lesz a vége. A lényeg a koncentráció! :)
Előtte egy héttel meg írtam egy próbatesztet, szóval nem bízták a véletlenre.

Így viszont teljesen önállóan dolgozhatok, aminek a tutorom nagyon örül, mert mostanság rengeteget szívunk a locumokkal, nem érnek be időre, pl. mert rossz helyre mennek, szóval elég kaotikus. (Andinak üzenem, ha olvassa, hogy eddig kb. csak kétszer késtem el kicsit, tényleg nem örültek neki. :) )

A munka lényege a saját szavaimmal: biztosítani, hogy a megfelelő ember a megfelelő gyógyszert kapja, megfelelő mennyiségben és formában. Bejön a recept, a dispenser átnézi, kitölteti, ha nincs kitöltve, a számítógépen beüti a címkeszöveget (nagy segítség, hogy a beteg történetéből ki lehet jelölni a korábbiakat), összekészíti a gyógyszert (szükség esetén kiméri vagy elkészíti), rányomtat a receptre (ez az elszámolás miatt kell) és felcímkézi a gyógyszereket. Azután elkiáltja magát, hogy "Check, please!", mire a gyógyszerész odaszáguld és átnézi a dolgokat még egyszer.

Ez egyébként sokkal biztonságosabb és profibb, mint ahogy otthon csináltuk, mivel így két ember látja a dolgot, és mivel hiba mindig van, jó eséllyel ki lehet szűrni, ha valami nem stimmel. Ezután a pharmacist bedobja a cuccot papírzacsiba, odahívja a beteget, azonosítja (pl. lakcímet kérdez), ha szükséges, kérdést tesz fel, végül odaadja a csomagot és elköszön. Ilyen az esetek nagy része nálunk, persze ezen kívül is van mit csinálni, a Controlled Drugok teljes körű adminisztrációja, Patient Collection Service keretein belül automatikusan átjövő receptek ellenőrzése, Over-the-Counter gyógyszerek adása a betegeknek és hát a tanácsadás, hogy miért ne szedjen a beteg egyszerre három féle paracetamolt tartalmazó készítményt. (Az egyiket az orvos javasolta, a másodikat a szomszédasszony, a harmadikat a tévében látta. Otthon is így megy egyébként!) Ez a tanácsadás bullshitnek tűnhet először, triviális dolgokkal, a legtöbb dolognak egy nettel élő ember öt perc utánajárással szakértője lehet angol tudás nélkül is, viszont a betegek többsége idős, ők meg annyira nem tolják a neten. A neten is lehet találni ellenben nyilvánvaló baromságokat, főleg fórumokon. Szóval nem is olyan rossz dolog ez a tanácsadás, úgy gondolom.
Van még egy jó dolog egyébként, az ún. Medicines Use Review, ez azt jelenti, hogy a folyamatosan hozzánk járót évente egyszer részletes vizsgálatnak vetik alá a gyógyszerelés tekintetében, ezért a gyógyszertár fix összeget kap az NHS-től (kb. OEP). Szerintem szakmailag ez nagyon dícséretes. (És valószínűleg az angolok szerint is.)

Én eddig inkább a dispenseri részt csináltam, mostantól pedig inkább az ellenőrzéseket, ami egyelőre fárasztóbb, reméljük majd belejövök! Főleg hogy mostantól magasabb fizun leszek. :)

A kollégáim nagyon kedvesek voltak egyébként, kaptam tortát, lufit meg üdvözlőkártyát! Az írják, "The best Hungarian pharmacist in Norton!". Ezt nem volt nehéz elérni, tekintve a magyar gyógyszerészek alacsony népsűrűségét a területen. :) Megjegyeztem, hogy én vagyok a legrosszabb is egyúttal.














































































 

Még egy jó hír a végére: március közepén hazalátogatunk! Juhéé! :)
Lehet kezdeni kivajazni a tepsiket! ;)

 

4 komment

Címkék: torta royal gyógyszerész pharmacist

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr11785183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2010.02.24. 23:47:42

Szia Gábor!
Gratulálok! :D Remélhetőleg júliusban, amikor majd én is letettem ezt a vizsgát, akkor már én is így vigyorgok majd, mint most te! :)
Ákos

malgabo 2010.02.25. 13:19:54

Köszönöm a gratulációkat mindenkinek! Továbbra is kérném, hogy a magánjellegű üzeneteket inkább privátban! ;)
Természetesen a fejleményekről továbbra is beszámolunk, maradjatok velünk.

danzsu 2010.03.03. 09:45:40

Sziasztok! Természetesen én is nagyon örülök a sikerednek Gábor. Már régebben olvastam, csak még nem írtam.
A blog nem annyira up to date..... :)
Mindig vigyorgok, mikor mindkettőtöket látlak a skype-on, hogy vajon egymással is skype-on értekeztek???? (Szó, ami szó, én is írhatnék gyakrabban, majd igyekszem!)

Puszi nektek: Zsuzsa

malgabo 2010.03.08. 19:51:44

@danzsu: nem, vagyis nagyon ritkán szoktunk skype-olni egymással, tekintve hogy a blogunk kétfős szerkesztősége közös kanapén szokott alkotni. :)
süti beállítások módosítása