HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Indafotó képek

Ezt mi magyarok nem érthetjük 2.

2010.04.21. 19:23 urszuszka

Támadt egy olyan kósza gondolatom, hogy bizony jó volna egy bankszámla. Egyrészt mert már vélhetően nem sok választ el attól, hogy havi fizetség üsse a markomat, másrészt pedig így még egy fokkal komolyabb lenne a státuszom a britek körében.

Gondoltam akkor hát mi sem egyszerűbb ennél, bemegyek a legközelebbi HSBC bankba (ahol malgabo is kegyes számlatulajdonos) és igénytelenül a legegyszerűbb bankszámla csomagot fogom kérni. Már a bejáratnál úgy éreztem, hogy én kérem ezt nem értem. Nincs ügyfélhívó (autómatából se jön ki fecni, hogy 10-en vannak még előttem), a berendezés inkább hasonlít egy nappalihoz, mint bankhoz, nincsenek ügyfélablakok, van egy-két asztalka ugyan, meg egy üveggel leválasztott pult, de határozottan nem úgy fest, mint egy otthoni bank. Miközben így bámészkodok, hogy akkor most mi merre hány méter, már le is vagyok szólítva kedvesen, hogy mit szeretnék. Mondom simple bank account, please. Felírják a nevemet, meghívnak egy kávéra, üljek le a fotelba, és várjak picikét. Várok. Kb 3 perc múlva odajönnek hozzám személyesen és odakísérnek az egyik ügyintézőhöz. Ezt mi magyarok nem érthetjük...ugye? Nade. Akcentusomnak nem örülnek, szemmel láthatóan. Első probléma az az ugyebár, hogy hogyan igazolom a lakcímemet. Mivel a britek nem használnak személyi igazolványt, ebből következően lakcímigazoló kártyát sem így adódik a kérdés, mi lesz velem. A britek úgy igazolják a lakcímüket, hogy egy nevükre kiállított közüzemi számlát vagy council tax számlát lobogtatnak az ügyintézőnek. Na nekem ilyenem nem van, mivel malgabo nevén van minden, ezt el is magyaráztam az ügyintézőnek, aki ekkor kb már úgy nézett rám, mint egy ufóra. Hát így első próbálkozásra buktam is a bankszámlát. Gondoltam átmegyek egy szomszéd bankba, hátha ott nagyobb sikerrel járok. A Santander nevű bankban még ettől is vidámabb volt a helyzet, mert ott nem volt elég emberük a simple bank account létrehozásához, így adtak nekem egy időpontot több mint két héttel későbbre, hogy akkor jöjjek vissza, és akkor tudnak nekem bankszámlát nyitni. Ezt mi magyarok nem érthetjük...ugye? A történet vége annyi, hogy sikerült a council tax számlára az én nevemet is ráíratni, így a HSBC már keblére ölelt. Eljutottam a következő szintre, azaz kiválaszthatom, hogy milyen bankszámlám legyen. Van extravagány bankszámla ami ad nekem utasbiztosítást meg telefonos bankolást meg minden vackot, van egyszerűbb is, ami nem kerül pénzbe, de még a legegyszerűbb is olyan volt, amin minimum 500 fontnak lennie kell havonta. Én ugye még nem tudom mit hogyan kapok majd, így nem vállalom ezt a havi összeget. A legegyszerűbb, legprinyóbb bankszámlához jár internet bank, de csak olyan bankkártya, amit nem használhatok üzletben, mindössze pénzt tudok levenni róla. Hát tessék kérem. Négy oldalas regisztrációs ív kitöltése után majd 10 nap múlva kipostáznak nekem valamit, amivel újra bemehetek a bankba. Ja és, ha véletlen rendszeres lesz a keresetem, akkor sem válthatok át az egyel jobb banki szolgáltatásra, csak 6 hónap után. Hát kérem, értjük mi ezt magyarok? Nem.

Meg kell jegyezni egyébként egészen meglepő a bankok szolgáltatási rendszere, és ha brit lennék, azt hiszem kedvelném is, de így európai szemmel maximum csak érteni tudom, értékelni nem. A lényeg, hogy a szigetország bankrendszere borzasztó zárt (amennyire tájékozódtam). Rettegnek a pénzmosástól, ezért nehezítik meg a még nem dolgozó, külföldi bankszámla nyitását. Rettegnek attól is, hogy valaki kiviszi az országból az itt megkeresett pénzét, megtakarítását. Talán pont emiatt Anglia bankrendszere az egyik legerősebb a világon (nem véletlen, hogy nem adják el magukat ezek a bankok és nem is nagyon terjeszkednek a szigetországon kívül, hiszen mi sem ismerünk  híres angol bankot Európában, úgy is mint: HSBC, Santander, Lloyds, Yorkshire Bank, stb...). Néhány apróság még: pénzt felvenni nem csak az autómatából lehet, hanem ha az ember gyereke vásárol valamit a boltban, megkérdezik tőle, hogy: Any cashback? Azaz vásárláskor vehetsz fel pénzt a kasszásnénitől, aki az összeget lehúzza a kártyádról. Aztán a cseriti sopban a minap az történt, hogy valaki visszahozott egy árut, amit mégsem szeretne (igen, hiába second hand shop, itt visszaveszik a nem kívánt árut 14 napig). Nem kívánta levásárolni, a pénzt szerette volna visszakapni (kb 3 font volt, ami barátok közt is max 1000 forintnak felel meg). És tádámm, most jön az attrakció, betette a kis kártyáját abba a leolvasó kütyübe, amibe mi magyarok csak fizetéskor dugdossuk a plasztikot, és kérem lássunk csodát, visszautalták neki a 3 fontját egy mozdulattal, mindenféle pofavágás nélkül. Na kérem, ezt mi magyarok nem érhetjük.

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr371940746

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Május 24. Angliában 2010.05.18. 21:40:06

Május 24. Angliában – Avagy két nagyot gondoló blogger tapasztalatai a szigetországban. 2009 nyarán a budapesti gyógyszerésznek kedve támadt valami újat kipróbálni. Nem mintha elege lett volna a budapesti életből, vagy a nagy magyar valóságból, e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csilla_k · http://myenglishlife.freeblog.hu 2010.04.23. 21:45:27

A bankos temahoz csak annyit szeretnek hozzafuzni,hogy a Santander januar ota Santander,elotte Abbey volt a neve...a gazdasagi valsagnak egy aldozata, a Santander group magaba olvasztotta egyeb kisebb "takarekszovetkezetekkel" egyutt.En pl. a Lloyds TSB-nel mar 5 evvel ezelott,aupair koromban nyithattam szamlat,szoval eleg nagy kuloonbseg van koztuk.Gratulalok a blogotokhoz! Csilla

malgabo 2010.04.23. 21:52:53

Nekem meg még olyanom is van, tessék megkapaszkodni, hogy csekkfüzet! Azt hittem, ez csak amerikai filmekben létezik. Szerencsére eddig csak egyszer kellett használnom. Egyébként a legfontosabb észrevételem a kártyás fizetéssel kapcsolatban az, hogy veszett gyors.
És csak lazán kapcsolódik ide, de a netbanknál találkoztam azzal a szerintem zseniális dologgal, hogy nem az egész jelszavamat kell megadnom, hanem csak random kiválaszott három karakterét, így pl. keystroke lopóval sem lehet ellopni a jelszót.
A cashbacket meg pont ma használtam először. :)

Detti 2010.04.24. 21:28:34

Nekem itthon sincs bankszámlám, és nagyon jó érzés. :) Ha csinálok valami rosszat (parkolási bírság), nincs amire hivatkozzanak, hogy majd onnan jól levonják, a bank sem nyúl le minden szarsággal.
Szerintem kéthavonta símán postázd haza a zsét, úgy nem tudnak mit kezdeni Veled, csempészheted ki az országból a nagy lóvét. :D Itthon meg berakjuk a bankszámládra. ;)

The Adelaider 2010.04.25. 16:03:53

Akkor tovabbra sem csomozom ki az ujjaim, amig ki nem derul, hogy optikus leszel-e, vagy tanar neni, vagy mindketto, vagy valami mas. :)
En meg otthon kiokumlaltam, hogy mellik Aussie bank all szivem csucskehez legkozelebb, itt meg jol besetaltam az egyik fiokjukba, es nem hazudok, de kb. 5perc alatt lett szamlam az ANZ-nel, nehany nappal kesobb pedig levelben megkaptam a bankkartyam is, amit 2 perc alatt telefonon aktivaltam is.
A szamlahoz jar Telebank meg Netbank szolgaltatas is, meg mas is, amiket nem is hasznalok. A vicc az, hogy az egyetlen koltsegem a havi $5 kezelesi dij es ENNYI (!). Nem vonnak le plusz dollarokat, ha kiveszek penzt, ha fizetek vele, ha penzt kapok, ha atutalok, vagy ha hasznalom a Netbankot. Otthon akkor is levont penzt az OTP, ha elsetaltam egy fiokjuk elott... Egy haver kerdezte, hogy "es akkor mibol elnek a bankok Ausztraliaban?!". Mondom, nemtom, de nem is erdekel. Es ezt is o mondta: "Azert az ausztralok tudnak elni b@zmeg!". Jelentem: igen, tudnak! :)

petimi · https://www.styledthemes.com 2010.05.18. 20:43:56

A HSBC-t sokan business bankként tartják számon. Persze vannak lakossági szolgáltatásaik, de az igazi előnyöket a vállalkozások élvezhetik velük.

Barátaim és saját tapasztalataim szerint eddig a Lloyds TSB viszi a pálmát. "Szeretik" a külföldieket is. Minden frissen érkező isminek sikerült classic VISA kártyára szert tennie legalább, amivel vásárolhatsz boltban, online, külföldön és nincsnek min. követelmények mindez ingyen.

Azzal kapcsolatban hogy mennyire nem engedik ki a pénzt az országból: pl. az is észrevehető hogy a legtöbb internet banking szolgáltatásból hiányzik a külföldi utalás funkció... csak a bankfiókból indíthatsz országon kívül utalást. OTP tudja internetről is... nem számít hova repül ki a forint :)

A bankok eddig jók voltak hozzám. 5 év alatt sziklaszilárd credit historyt építettem, amit mindenkinek ajánlok aki szeretne pénzügyekkel boldogulni a jövőben...
süti beállítások módosítása