A hazaútról Urszuszka írt hosszan, én csak kiegészíteném, leginkább a repülőgép felszállása és leszállása közti részt, ami alatt Urszuszka rácsatlakozott Cobb álomhozó készülékére. :)
Feltételezem, kevés olyan olvasónk van, aki átélt már ilyet. Röviden: kellemetlen.
Felszállás után (amit én kimondottan imádok, olyan mintha egy jól gyorsuló kocsiban ülnék) még emelkedés közben, kb. tizenöt perc elteltével érzékeltem, hogy a repülőgép finom rázkódása, zúgása mintha elállt volna hirtelen. Csak úgy siklottunk a levegőben. Nem tudtam eldönteni, hogy ez most normális, hogy volt-e már ilyen eddig is.
Ez a kihagyás úgy max. egy percig tarthatott, de lehet hogy fele annyi sem volt. Ezt egyébként később a reptéren utastársaink is megerősítették, ők is tapasztalták ezt.
Na ezután egy perccel a magyar kapitány bejelentkezett, hogy műszaki hiba van, ami ugyan nem fenyeget minket közvetlenül, gond nélkül eljutnánk Londonba, de a gép visszahozása problémás lenne, meg a karbantartó bázis is itt van Budapesten. Hát lehet, hogy ez volt az igazság, lehet hogy nem. Gondolom akkor is ezt mondanák be, ha égne a gép mindkét motorja, nem kell itt a pánik. :)
Jobb, mintha azt üvöltötte volna a mikrofonba, hogy
"MIND MEGHALÚÚÚÚÚNK!!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!".
Vagy: "Ha kinéznek balra, látják, hogy áll a hajtómű. Ha kinéznek jobbra, láthatnak engem az ejtőernyővel és a mikrofonnal."
Igen, azt hiszem a lehető legjobb megoldást választotta a derék ember.
Na de ez nem úgy megy ám, hogy felszállunk, leszállunk, szevasz. Nem.
Mivel az aircraft jól meg van tankolva kerozinnal, a gép tömege a biztonságos leszállási tömeg felett van, így azt csökkenteni kell.
Ezt kétféleképpen lehet, vagy rálocsolják a földiek fejére a kerozint, aminek ők nem örülnének, vagy a Tápióság feletti 20-30 perces kőrözéssel elégetik azt, illetve egy részét. Esetünkben ez történt és csak ezután tértünk vissza a földre.
Urszuszka itt csatlakozott be az események láncolatába. :)
A gépen megvártuk a gyors diagnózist, a kapitány végig nagyon empatikus és türelmes volt, tudósított mindenről, elmagyarázta, hogy az egyik visszajelző műszer hibájáról van szó, lehet hogy csak az azt vezérlő számítógép a ludas, amit lehet hogy csak elég újraindítani, a windowsos gépekhez hasonlóan. Hát végül is ugye nem lehetett, meg kellett várni a következő beérkező Airbust. Egyébként ugyanez a kapitány vitt minket végül Londonba délután, noha a műszakja talán már le is járt addigra.
Ő megtett mindent, hálás vagyok neki, a sz@r szemét Celebi nevű cégnek meg a jó édes anyját, miattuk volt a felszállásra kész gépen a töketlenkedés fél óráig. Nem is csodálom, hogy leminősítették a repteret a napokban, látok összefüggést.
Igazából a légitársaságot sem hibáztatom, velük fogunk repülni továbbra is, csak lehetnének kicsit jobban szervezettek. Az hogy egy műszer elromlik, hát megesik, mondjuk azért többet ne, if I might ask.
Érdekes amúgy, hogy utána olvastam az esetről a sajtóközleményt, ott a futóművet írták a probléma forrásának. (?)
http://index.hu/bulvar/hirek/2010/06/26/visszafordult_ferihegyre_a_wizz_air_egyik_gepe/
Hát összegezve, nagy kaland volt, örülök hogy nem volt komolyabb baj, de egy ilyen elég volt egy életre. Pár héttel később unszolásomra megnéztük a Végső Állomás című repülőbalesetes horrort. :)
Ne felejtsük a repülés alapszabályát:
Fent még senki nem maradt!
Mély aviáTorok
2010.07.31. 21:00 malgabo
1 komment
Címkék: repülés légitársaság wizzair pilóta kerozin
A bejegyzés trackback címe:
https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr122190186
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek