HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Indafotó képek

Work sets you free

2010.03.25. 16:32 urszuszka

Már elnézést a címért, de tényleg így van ez most. Már kezdtem belefáradni a két hónapnyi állásvadászatba. Nap mint nap lefutottam a szokásos köröket a nagyobb és kisebb állásportálokon, a szerdai újságban, a kirakatok között, JobCenter Plusban, stb... Táblázatban vezettem, hogy hova, mikor, hol, milyen pozícióra pályáztam. Természetesen soha sehonnan semmilyen választ nem kaptam. Az önéletrajzomat és pályázataimat drága tolmács/szakfordító barátném időt és türelmet nem kímélve ellenőrizgette rendre, nehogy hiba legyen benne. Cover letterek százaival, valahol e-mailben, valahol levélben jelentkeztem, valahol személyesen voltam. Ennyire nem érne semmit itt 7 év munkatapasztalat, Masters Degree és fluent english meg german? Hát ennyire. Sokan mondogatták, hogy ne legyenek illúzióim, nem is voltak, de azért ennyire kemény helyzetre nem számítottam. Az önéletrajzomban egyébként minden benne van, ami győzelemhez kell, benne van az adószámom (ami nélkül itt rá se nézhet az ember a labdára, nem hogy bele is rúgjon), hogy EU citizen vagyok, és hogy minden jogom megvan arra, hogy itt dolgozzak. Nem szaporítom a szót, talán a válság, talán a kisvárosi miliő, talán a balszerencse, talán az évszak, de végigküzdöttem az elmúlt hónapot. A charity shop ugyan kellemes helynek bizonyult, de munka szempontjából túl sok kapcsolatot nem tudtam építeni (talán erről majd később írok egy külön beszámolót).
Akkor mégis hogyan lett nekem munkám? Egyszerű. Kapcsolatok és egy kis szerencse. Talán nagyobb részben szerencse. Minden ott kezdődött, hogy Mariannal megismerkedtünk egy szombat esti programon. Marianna ugyanazt élte végig itt Angliában, mint amit most én, csak ő épp angol férjjel az oldalán 17 évvel ezelőtt. Nagyon kedves és segítőkész volt, amikor elmeséltem neki, hogy mennyire nem találok munkát. Felhívta néhány barátját, köztük Rékát, aki szintén itt él az angol férje oldalán. A férj szemészorvos, a feleség pedig az optikai üzletet igyekszik felvirágoztatni, ahová épp embert keres. Na mármost ez nekem meg is felel. Tegnap voltam az üzletben, találkoztam Rékával, jól elbeszélgettünk a munkáról, Angliáról, minden féléről, és abban maradtunk, hogy pénteken végigcsinálok egy napot vele, aztán ha tetszik, megbeszéljük a részleteket. Tiszta, szép üzlet, kellemes környezet, malgabó patikájától kb 3 percnyi távolságra. Tökéletes volna. A nyelvi nehézségeken kívül nem tudom, mi okozhat itt problémát, de majd elválik. A másik munkalehetőség pedig egy iskolai állás volna, egyelőre beugróként. Mivel Mariannának elmeséltem, hogy első sorban iskolában szeretnék dolgozni teaching assistantként (főleg a kiváló nyelvi környezet miatt), ezért ez irányba is lépett kettőt a nevemben. Beszélt egy iskolaigazgatóval, aki javasolt egy személyes találkozót jövő hét hétfőn. Először beugró ebédeltetős és délutános tanítónénit keresnek, de beülhetek az órákra is, hogy belemelegedjek a teaching assistant szerepbe. Elég jól hangzik ugye? Én legalábbis a 2 hónapnyi eredménytelen munkakeresés után behidaltam ettől a két álláslehetőségtől. Hát ide sem kell más, csak kapcsolat...
Hogy mindez hogyan illeszkedik ahhoz a szakmához, amit otthon csináltam? Természetesen sehogy. Ez egy teljesen más világ, nincsenek kizsákmányoló ügynökségek meg zsarolós médiumok, nem kell mosolyognom a tragikusabbnál is tragikusabb hetilapok, tévék lejmolásához. Ha nagyon hiányozni fog a média és a biznisz világa és már úgy beszélek angolul mint a királynő, akkor elmegyek majd a BBC-hez vagy valamilyen ügynökséghez szerezni egy kis gyakorlatot, és annak fogok örülni...
Elkiabálni még mindig nem szabad, de egy kicsit azért lehet örülni :)

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr271868102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonkatekercs 2010.03.25. 17:21:21

Arbeit macht frei?

ügyes vagy, szurkoltunk nagyon.

danzsu 2010.03.25. 19:11:26

Helló Ifjúság!

Közös a hozzászólás - osszátok el! :)

Hangulatosság: 100%
Humor: 100%
Olvasmányosság: no hát, az bizony csak 100%....

Szóval remek, és a bentfoglalt hírek is örömteliek.
Az mikor dől el, hogy MELYIK lesz, és MIKOR lesz?
És mitől függ?

Merthogy az újjaim már kissé görcsben, a keresztbe tevéstől - úgy, mint drukolás!

Na, most ennyi, folytatás legközelebb, puszi: Zsuzsa

MannCsi 2010.03.26. 11:50:10

@Sonkatekercs: "Arbeit macht frei"
Jajjjjjj

Medvének grat! A legtöbben még itthon sem találnak munkát 2 hónap alatt, nemhogy külföldön, szóval nem kell magyarázkodnod. ;)

VacskaMati 2010.03.26. 12:13:52

Mer maga mán megin maximalista, úúúúristen, 2 hónapja nincs állás, világ összedől
*nyelvet öltöget sűrűn, hosszan*
ne tessék már szenvedni, mikor nincs min:)))

De most aztán kopkopkop, tessék csak menni ebédeltetni abba az isibe, szorgosan ülni az énekórákon, mer a maga kétésfélévesmúlt barátnéjával tegnap a fürdőkádban a számokat kellett elénekelni angolul:))))))

VacskaMati 2010.03.26. 12:21:50

(Ja es ha mar, akkor "Work sets you free" helyesebb lenne, bocsanat, kibujt a szakma, szigoruan konstruktiv joszandekkal:) )

The Adelaider 2010.03.26. 12:36:50

Remelem, nem gond, hogy csak igy ismeretlenul... inkabb csak akkor gratulalnek, ha mar tuti valamelyik melo, mindenesetre orulok neki nagyon! :) Jomagam is hasonlo cipoben jarok itt Ausztraliaban, bar itt rengeteg az elteres UK-hez kepest. En meg "csak" 6,5 hete adtam be az elso jelentkezesemet, viszont mellettem nincs senki, aki anyagi biztonsagot nyujtana, mint minden mas kulhonba szakadt ismerosom mellett, es veges ideig eleg a penzem, igy nekem hivatalbol optimistanak kell maradnom, ami a munkakeresest illeti. Sunnyside up, huh? :) De nincs okom panaszra, en dontottem is, es hiszem, hogy hamarosan bejon nekem is valami. Persze en is elegge messze kerultem a szakmatol (gyogyszereszkent legutobb studio assistant-nek jelentkeztem), de hat ez mar csak igy megy, a tulelesert es a boldogsagert (majdnem) mindent. :) Drukkolok! :)

urszuszka 2010.03.26. 20:32:25

@VacskaMati: Ez a lány jobban fog tudni angolul mint én, mire hazamegyünk :) Nagyon hiányzik, hiányoztok már most :)

urszuszka 2010.03.26. 20:37:50

@The Adelaider: Szasz Adelider! A kommentnek az a lényege, hogy ismeretlenül is beszólhatsz, dehát hallottam már rólad, nem is vagy nagyon ismeretlen! Igen, minden jel szerint elég jó dolgom van, hiszen malgabo keresete elegendő mindenre. Én egy nagyon jó kis állást hagytam otthon azért, hogy itt együtt legyünk, és szerezzünk egy kis tapasztalatot meg pénzt. És még annyi kiegészítésként, hogy elég vacak dolog a nemdolgozás, részemről nem tudom elviselni.
Neked nagyon szurkolunk, talán az ausztrálok kicsit lazásabbak mint a britek, az időjárás is kedvezőbb :) Sok sikert, és mi is olvassuk a blogodat :)

annpnn 2010.03.27. 00:27:33

Ursz, grat mindkettőhöz, de most akkor melyik nyert?
Én itthon 4 hónapja vegetálok és semmi, úgyhogy te zseniális vagy! ;) amúgy "a szomszéd" voltam :)
sokat járok mostanában arra, Apámékhoz, mindig eszembe jutsz...
süti beállítások módosítása