HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Indafotó képek

The HUNion Jack

2010.11.21. 06:00 malgabo

És lássuk a zászlót tortán is, cukorból:























Igazi angol ízetlen chocolate sponge torta volt icing sugar borítással, de nagyon népszerű voltam vele. :)
Azért elfogyott, mert mindenkivel megígértettem, hogy visz haza magával.
Az icing sugar borításban az a rossz, hogy nagyon gusztusosan néz ki, az ember azt hinnők, hogy marcipán, de hamar rájön, hogy nem az. :(

Ennék már egy jó Rigó Jancsit! (Johnny Thrush?)

 

11 komment

Címkék: torta zászló

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr392462304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Adelaider 2010.11.22. 07:32:24

Faszasan nez ki, beharapnek belole azert, meg ha csak szar angol szar is. ;) Gratula az angol idojaras ennyi ideig tarto elviselesehez! ;D Mikor koccantok haza vegleg rigojancsizni, vagy ez azert meg odebb van, elobb meg kitomitek a borondot font sterlinggel? ;) Lassan nekem is aktualis lesz az evfordulo (jan. 30.), baszki, telik az ido...

A Tyne folyó déli partja 2010.11.23. 22:10:45

sütemény (meg kaja)neveket inkább ne akarj lefordítani, nem sok értelme van. most bíztak meg egy éttermi menü fordítással, mondván, hogy ó, az nekem tíz perc. ja, pl. somlói galuska, hogy fordítod????? (sponge cake with rum, magyarázatként, de hogy lehetne már megmagyarázni???? plusz tele volt számomra vadidegen kajanevekkel, mint pl. "Grillezett vajhal filé paradicsomos parpadellével és zöldkagylóval" és hasonlók.

malgabo 2010.11.24. 21:56:31

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ez mindkettőnk számára kínos, essünk is túl rajta:
vicceltem, nem akarom VALÓJÁBAN lefordítani a Rigó Jancsit. ;) Ez egyfajta humorforrás nálam, hogy tükörfordítok szavakat, de vannak akik ezt ipari szinten művelik, bár ilyen töménységben inkább fárasztó, ld. www.tukorszotar.hu/

Egy tipp a somlói galuskához (bár te írtad, hogy nincs értelme lefordítani): sponge cake Somló style vagy Somló trifle. Na?

Mindenkinek, aki kérdezi, hogy mikor megyünk haza: van terv, de sok faktor közrejátszik. Majd. Még nem. A szerződésem lejárta előtt semmiképpen sem.

urszuszka 2010.11.25. 20:50:05

Amúgy az icing sugar része nekem egész bejövős volt, pedig nem vagyok oda az ilyesmiért. Azaz a magyar ízlésem hozzászokott a jóhoz, a doboshoz meg a krémeshez. Az egész süti olyasmire emlékeztetett mint amit technika órán sütöttünk 12 évesen :) két tortalap között egy leheletnyi bolti lekvár :)
Anita: én imádnék étlapot fordítani. A somlói tésztája távolról sem sponge, én még a magyarázatban sem említeném, mert azzal megsértem a somlói galuska pátoszát. A sponge az egy darab ehető szivacs... a somlói meg maga a csoda :))) valami olyasmi tán, hogy somloi style cake, with rum and raisin, chocolate sauce and whipped cream (és akkor még meg se említettük, hogy a somlói két féle tésztából áll össze...) óóó csak rágondolok és honvágyam lesz :)))

malgabo 2010.11.26. 19:24:41

Találtam még egy jót a Dativus szótárban:
"delicacy of Somló". Nekem ez tetszik legjobban.

Még egy gondolat a tükörszótárról: a legmagasabb pontszámot kapott kifejezésen én is hangosan röhögtem:
napközi - intersolar
XD

A Tyne folyó déli partja 2010.11.26. 22:47:57

@urszuszka: na jó, de hiába írom bele a nevét, nem fog nekik semmit se mondani. olyan meg van, hogy sponge cake, abból be tudják azonosítani, hogy valami édesség:) annyira meg nem akartam magyarázni (nem hivatalos fordítás volt, csak egy ismerősnek), elegem lett a hülye kajanevekből, mire elértem a desszertig:) egyébként egy angol recept így említi, hogy Somló sponge cake.

egyébként, ünneprontó leszek, de én nem vagyok oda a somlói galuskáért...se beigliért (azért főleg nem). sőt, az ő cheesecake-ükért sem. jöhet, ha van, de ha választanom kell a fentiek, vagy egy csokitorta között, az utóbbit kérem. a hétvégén meg fatörzs tortát tervezek csinálni:)

én azon nem tudok még mindig dűlőre jutni, hogy ezek a levest isszák!!! belefőznek mindent, aztán kidobják belőle a zöldségeket, remek.

malgabo 2010.11.27. 13:08:00

@Animacs: Én az összes fent említettért élek-halok, mind jöhet! Hiába, édes fogam van. ;)

Az a fatörzs torta a Yule Log Cake lesz?

A Tyne folyó déli partja 2010.11.28. 15:27:54

@malgabo: ez is a tükörszótárban volt?:) egyébként, ma nem csinálom meg, majd jövő héten, mert ezen a hétvégén összevissza mászkáltam, és egyrészt elfáradtam, másrészt nincsenek hozzá meg az alapanyagok. azokat már nem bírtam hazacipelni:)

egyébként Newcastle-ben Continental Market van, még dec. 4-ig, van spanyol, olasz, francia, stb. stand. magyar nincs, viszont oroszt láttam, vöröscsillagos kucsmákat árultak...itt meg Frost Fair lett volna Gatesheadben, (kb 10 stand, na nem mintha Newcastleben sokkal több lenne - akármi ilyesmire megyek, mindig konstantálom, hogy otthon egy kisvárosi is nagyobb:) de az itteni elmaradt, "az időjárás miatt". értsd, hideg van és hó....de vicces, nem? elmarad a karácsonyi vásár, mert hideg van és hó. hát mire számítottak?:)

A Tyne folyó déli partja 2010.11.28. 15:29:22

@malgabo: én is édesszájú vagyok, bár ha túl édes, azt nem szeretem. lehet, hogy a somlóiban a rum zavar, azért egyáltalán nem vagyok oda. vodkával nem lehet?:)

danzsu 2010.11.28. 22:49:26

Lehet, hogy a süti nem volt top, de a címben lévő szó lelemény szuper!!!

Pusssssz!

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2011.01.09. 14:56:23

Szép torta. :) Nekem április 14.-én lesz az évfordulóm.
süti beállítások módosítása