HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Indafotó képek

Happy Hogmanay

2011.01.02. 20:11 malgabo

Mindenkinek a legjobbakat!

Nagyon kis kellemes ünnepi szériát tudhatunk magunk mögött, Urszusz pedig szokásához híven erőn felül teljesített. Mindketten sokat dolgoztunk, de kis feleségem ezen felül hazaterelte a (mű)fát, mindenféle dekorációkat ajtóra-ablakra-asztalra, beszerezte a hozzávalókat az öt(!!)fogásos menühoz, majd szenteste el is készítette.

Az egyik fogást így is másnapra halasztottuk, továbbá lobbiztam azért, hogy ne főzzön tésztát a levesbe, mert így annyi étel volt, hogy még napokig abból éltünk.
Volt leves, pulyka kétféle (baconbe göngyölt-szilvás meg almás-hagymás), Christmas Pudding és Trifle. A Christmas Puddingra különösen büszkék vagyunk, öröm volt ránézni és az íze-állaga is kitűnő volt. A borítás rajt' sodrófával nyújtott marcipán, bezony.
Kaptok egy képet róla:






















1. ábra The Christmas Pudding

Ment a szkájpolás a családdal ezerrel, szombaton meg a magyar cimborákkal mulattunk Hartlepoolban, jó volt.
Én tudtam pihenni jó sokat, Urszusz sajnos nem, neki kellett menni dolgozni.
Volt Christmas Crackerünk is, ez ilyen nagy szaloncukor-formájú díszes papír, amit a két végénél szét kell húzni, akinél marad a nagy darab, az nyerte. Van benne papírkorona, egy cetlin egy vicc vagy bölcsesség és valami apró játék vagy egyéb, pl. minitükör.
Nem érdemes túl olcsót venni, mert azok bénák. Tudjuk, mert mi olcsót vettünk. :)
 

Itt egyébként egy jó dolog, hogy ha egy ünnep (karácsony, szilveszter) hétvégére esik, a következő hétköznap is szünnap, tehát most a hétfő és a kedd is Bank Holiday volt. Bizonyos boltok azért kinyitnak.

A szilveszter is meghitt hangulatban telt, kétszer is koccintottunk, egyszer 11-kor (amikor is odahaza volt éjfél), másodszor pedig 12-kor. És rájöttem, hogy nálam a lencseevés babonája másképpen működik, így én elsején kihagytam a dolgot, ettem inkább malachasat.

Ja, meg karácsony előtti pénteken Susan hívott minket vendégségbe hozzájuk Thirskbe, nagyon rendes volt tőlük, kellemes este volt, ott is maradtunk éjszakára.
Dave, a vőlegénye is jó arc, egyébként most év végén terveznek összeházasodni.
A vacsi is jó volt, Wellington bélszín meg valami csokis desszert egyenesen Nigella szakácskönyvéből. (Tudjátok, az angol Stahl Judit, hehe) :)
Meg kaptunk egy csokor fagyöngyöt is, aminek nem tudom miért, de nagyon örültem. Talán mert még sosem volt fagyöngyöm és megcsókolhattam alatta a zasszonyt.

Nem is tudom melyik esküvőt várom jobban, Susanét és Dave-ét vagy Williamét és Kate-ét. Ez utóbbira valószínűleg nem kapunk meghívót, de legalább munkaszüneti nap (Bank Holiday) lesz. Sweet.

Egy zárószó a faállítási szokásokról: az angolok már karácsony előtt egy-két héttel felállítják a fát, a nagyon lelkesek már november végén. Leszedni január elsején vagy ötödike-hatodika magasságában szokás.
Mi is akkor fogjuk leszedni, mert aztán....repülünk haza megint! :)




























2. ábra The Xmas Tree

Végezetül küldjünk közösen egy szép nagy brit ünnepi köszöntést Adelaider bloggerkollégának, akit Ausztráliában ért a karácsony és még le is égett a strandon.
Akkor háromra mehet?
Egy...
kettő...
három...

SOD OFF!
:D
 


 

13 komment

Címkék: xmas christmas tree pudding

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr462555615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Adelaider 2011.01.03. 03:56:44

MUHAHA!!! :D Koszonom, koszonom, hat mindig is tudtam en, hogy a zosszes enber kozul en koltoztem el a legtutibb helyre, hej! :D

Fairyberry 2011.01.04. 17:22:42

Na, hát utána kellett néznem hogy milyen étel az a trifle, de már tudom :).
Én sem dolgoztam 27-én, és 28-án is csak azért mert, bár az íreknél is bank holiday, de több szabink lett volna mint a többi csapatnak, ezért be kellett jönni. Elmés.
A Christmas crackert vacsora (desszert) után szokták "eltépni", a koronát meg remélem felvettétek! :), úgy az igazi!
Én sajna semmit nem főztem, mert csúnyán megfáztam, szilveszterre készültem de csak egy kicsit, mert az ízérzékelésem csak az elmúlt 2 napban tért igazán vissza.
A fát, meg ahogy én emlékszem, már vagy egy hónappal karácsony előtt feldíszítette a család akinél laktam. Amúgy ez a szokás megvan itt Spanyolo-ban és Port-ban is!
Pusz

A Tyne folyó déli partja 2011.01.05. 21:22:57

a hátránya viszont ennek a "ha hétvégére esik, a következő nap Bank Holiday lesz", hogy sajna kizárólag a karácsony és az újév dátuma kötött, az összes többi olyan nevekre hallgat, hogy "Bank Holiday Monday", úgyhogy mindig hétfőre fog esni:) (plusz egyszer nagypéntekre. de az meg péntek.)
nekem is örült ismerősöm, hogy de jó ez, aztán kissé csalódott, mikor kiderült, hogy a fenti két dátumon kívül mindegyik hétfő, mert egyiknek sincs kötött dátuma:)

urszuszka 2011.01.06. 20:45:35

Szeretném érteni, hogy miért csalódott az illető :) Nem tökmindegy, hogy hogyan van 3 napos hosszú hétvégéd?? plusz egy hétfővel vagy plusz egy péntekkel??? Szörnyű rossz találmány ez a bank holiday, benyújtok egy kérelmet, hogy töröljék el most azonnal, mert hülyeség :)))

malgabo 2011.01.07. 00:35:18

Na ja, a "hátrány" talán nem a legjobb szó. Mert a hétfőt ugye úgyis megkapod, nincs az, hogy hát sajnos hétvégére esett, úgyhogy köszönjük szépen.
Ajánlom megtekintésre a "Munkaszüneti napok 2011-ben" című olvasmányt. Műfaját tekintve horror-dráma. :)

@Adelaider: amúgy én veled örülök, de ez nem jelenti azt, hogy amikor ott lesz tél, akkor nem fogok hangosan kárörvendeni. :D

The Adelaider 2011.01.07. 08:46:09

@malgabo: azert annyira nem fog sajogni a lelkem a nagy karorvendeseden az itteni telviz idejen, mert tapasztalataim alapjan az angol nyar nem arrol hires, hogy az ember szenne izzadja magat es barmenyik tengerparton ellenallhatatlan vagyat erez egy csobbanasra, de azert ertekelem az egyutterzesed. ;D

danzsu 2011.01.07. 16:27:58

Sziasztok! Már aggódtam, hogy sose fogjátok megtalálni az elveszett blogotokat....:) Most meg
ez az elmés iromány nem talál Titeket (vagy útközben). Szokás szerint hangulatos a beszámoló,
Orsi már nagyon "cukrászosodik"!!!! Hiányoltuunk Titeket Karácsonykor. A családban fellelhető számos webkamera közül egy sem bírt a helyszínen tartózkodni. (Egyeztetés hiányában) Az est sztárja kétségen felül Bobó volt, el fogtok ájulni, hogy mekkorát fejlődött.
Ma láttam valahol egy jó dumát: "teljesen humanoid". Lehet, hogy már úton is vagytok? Majd biztos hallok felőletek, addig is puszi: Susanne

A Tyne folyó déli partja 2011.01.07. 19:31:36

@urszuszka: hát mert azt hitte, hogy vannak kötött ünnepek, mint Magyarországon, mondjuk március 15. és ha az épp szombat, akkor megkapjuk a hétfőt helyette. így viszont, hogy eleve hétfő az összes, karácsony és újév kivételével nem örülhet máskor, hogy de jó, épp szombatra esett a március 15. akkor lesz egy háromnapos hétvége.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.07. 19:36:52

@malgabo: én a tavalyiakról olvastam, hogy szinte mind hétvégére esett. de nálunk mi lesz a pénzügyön, hajaj. ugyanis, ugye a hétfő-kedd is munkaszüneti nap volt, viszont vannak olyan munkások, akik dolgozni szoktak olyankor is. viszont munkaszüneti napot csak kettőt fizethetünk nekik, úgyhogy volt milliónyi kombináció, hogy melyik napokon hogyan dolgozott, és melyikre kell normál túlóra, melyikre munkaszüneti nap. ráadásul, ehhez meg kellett várni a következő heti timesheetjüket is, hogy tudjuk, hogy mikor dolgoztak, viszont a következő hét már a februári fizetésre megy, a december 26.-i hétvége meg a januárira...úgyhogy teljes a kavarodás. ja, és akkor voltak, akik éjszakáztak, de a műszak eleje még nem volt munkaszüneti nap, a vége meg már igen...

malgabo 2011.01.08. 11:31:52

@Animacs: ez a pénzügy elég rémisztően hangzik, de biztos vagyok benne, hogy megoldod. ;)
Egyébként a legnagyobb riszpekt azoknak, akiknek nincs soha szünnap, mert pl. állatokat látnak el.
Na, az a kemény.

A Tyne folyó déli partja 2011.01.08. 21:30:46

@malgabo: a mozgássérült otthon is folyamatos volt. ott se volt olyan, hogy most nem megyünk három napig, mert munkaszüneti nap van. egyik munkatársam-lakótársam ugyan azt gondolta, hogy á, hát karácsonykor biztos lazább lesz - már miért lett volna? karácsonykor is bekakiltak a lakók, kellett mosakodniuk is, enniük is, stb....sőt, még alaposabban kellett őket ellátni, szépen felöltöztetni, mert jöttek a legtöbbért a rokonok, hogy vigyék őket ünnepelni.

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2011.01.09. 14:54:29

Én úgy értelmeztem a bank holiday napokat, hogy azért adták ki Karácsony után, mert nehogy már szegény dolgozó nép ne kapja meg a jól megérdemelt extra pihenőnapjait. Magyarországon csak simán lenyelné a kormány....

A Tyne folyó déli partja 2011.01.10. 23:17:49

@Platschu: persze, azért adták. csak az én ismerősöm azt hitte, hogy itt úgy vannak az ünnepek, mint otthon, és milyen jó már, ha az évben mondjuk 5 dátum hétvégére esik, akkor 5 extra nap. azért tört le, mikor mondtam, hogy ne reménykedjen, a karácsonyon és az újéven kívül máskor ez nem történhet meg, mivel az összes többi nem kötött dátumos.
süti beállítások módosítása