HTML

May the twenty-fourth be with you

Urszuszka és Malgabo közös blogja, ami angliai életünkbe enged bepillantást...

Utolsó kommentek

  • Nemgyenge: Nagyon örülök ám nektek, olyan szépen éltek. Na ... (2012.05.26. 20:02) Every little helps
  • SalmonElla: Gratula a mindenféléhez! És otthonra is nagyon s... (2012.03.21. 18:47) Every little helps
  • MrStrato: Rájöttem, kire hasonlít a képen Cameron. Hajdú S... (2011.09.07. 23:40) Looting
  • danzsu: Ha konzerválni akarjátok a Felföldi hangulatot, ... (2011.09.01. 17:31) Skócia
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Indafotó képek

24 angol akcentus

2010.10.04. 22:24 malgabo

Az angol akcentusokról Urszuszka már írt egy szép hosszú cikket, de a téma szerencsére kimeríthetetlen.

Mostanában több ismerősöm is belinkelte az alábbi videót: a csávó 24 különböző akcentust utánoz, szerintem átkozottul tehetségesen. Először az angliai, amerikai, majd a világ különböző országaiból jövő akcentusokat utánozza/karikírozza, néha rendesen rájátszva a sztereotípiákra.
Az utolsó, a nigériai a kedvencem, azóta próbálom utánozni, többnyire sikertelenül. :)

 

 

4 komment

Címkék: angol akcentusok

A bejegyzés trackback címe:

https://majus24.blog.hu/api/trackback/id/tr192345313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Adelaider 2010.10.10. 11:09:53

Kurva jol nyomja a csavo, bar az ausztral akcentus a valosagban kicsit mas. ;)

A Tyne folyó déli partja 2010.10.14. 22:02:51

egyébként, mi újság? most beszéltem meg egy másik magyar párral, akik valahol jó messze, northumberlandban laknak (de költöznek be nemsokára newcastle-be9 egy találkozót. ti mikor jöttök megint?

Platschu · http://platschu.blogspot.com/ 2011.01.09. 14:48:10

De rég jártam erre. :) Ez a videó nagyon hangulatos volt, mert itt a Norfolkban lévő King's Lynnben volt szerencsém jó párat hallani belőle (főleg orosz, litván, portugál, lengyel angolt).

Ám a magyaroknak is van egy felismerhető akcentusa, mert másképpen ejtjük az á, é és j hangokat, miközben én magam a "th"-n szoktam erőlködni. Engem speciel többnyire németnek néznek. Amikor kijöttem, akkor csodálkoztak, hogy tudtam 2 hét alatt így megtanulni angolul.... x.x

Az indiaiba telefonos ügyfélszolgálaton szoktam belebotlani (Barclays bank, Talk-talk). A skót akcentus pedig tényleg olyan, mintahogy dr. Beckett beszélt az SG:A-ban. :)

A norfolki akcentus pedig nem vészes, mert szerencsére a többség szépen is tisztán beszél. A félig fogatlan, stroket kapott beteggel készített MURhoz képest igazi felüdülés egy ízes norfolki beszédet hallani. Amikor kifelé készültem, akkor paráztam is egy wikipediás szócikkben lévő példák miatt, de a valóságban csak az idős, falvakban élő emberkék beszélnek úgy. Vagy már megszoktam.

A nigériai meg hasonlított Jar-Jar beszédére az SW-ből, de emlékeim alapján ők nicaraguai akcentust használtak.

A legnehezebben érthető a liverpooli volt a számomra. Brrr.
süti beállítások módosítása